Öncekiler Sonrakiler

TRT: KADROLAŞMA YOK

TRT: Kurumumuzda kadrolaşma yoktur TRT Genel Müdürlüğü, Hürriyet Gazetesi'nde 25.10.2010 tarihinde yayınlanan Tufan Türenç imzalı "TRT de 'yandaş medya'ya katıldı" başlıklı köşe yazısı için aşağıdaki açıklamayı gönderdi 29.10.2010

29 Ekim 2010 Cuma 19:52
TRT: Kadrolaşma Yok

 Sayın Tufan Türenç; "TRT de yandaş medyaya katıldı" başlıklı yazınızı, araştırmadan ve ideolojik kaygılarla yazdığınız, okuyucunuza "yalan ve yanlış" bilgiler verdiğiniz çok açık. TRT'nin gelirleri düştüğü halde (elektrik katkı payı yüzde 3,5'tan net yüzde 2'ye düşmüştür) kanal sayışım 5'ten 14'e nasıl çıkarabildiğini ve aynı zamanda gelir fazlası verebildiğini sormanız; hatta takdir etmeniz gerekmiyor mu? TRT yöneticileri; yakın zamana kadar memur maaşlarım ödeyebilmek için, kurumlardan borç istemiyor muydu? Bugünse; rutin bütçesiyle 9 televizyon 5 radyo 3 dergi açabilmiş ve para arttırabilmiş bir yönetimi eleştiriyorsunuz.

İbrahim Şahin'in tek bir akrabası TRT'de çalışmıyor TRT'de sadece iktidara yalan kişilerin program yaptığını iddia ediyorsunuz. Bu kişileri açıklamak zorundasınız. Kimler iktidara yalan? TRT'de sizinle aynı grupta çalışıp program yapan onlarca profesyonel gazeteci var. TRT'nin bu kişilere kaç lira ücret ödediğini bizzat onlara sorun. Biz TRT yönetimi olarak, 14 TRT kanalında kimlerin, hangi ücretle program yaptığını açıklayabiliriz. TRT Genel Müdürü Sn. İbrahim Şahin'in tek bir akrabası TRT'de çalışmamaktadır. Eğer bunun aksini iddia eden biri varsa hemen iddiasını ispatlamalıdır. "Yandaş basın" diye tabir ettiğiniz bazı basın kuruluşlarından TRT'ye eleman alınarak kadrolaşma yaptığını iddia ediyorsunuz. 8 bin TRT personeli içinde bahsi gecen 6 basın kuruluşundan alman personel sayısı sadece 28'dir. Merkez medyadan TRT'ye transfer ettiğimiz personel sayısı ise bu rakamdan çok daha fazladır.
 
Devlet ciddiyetini, özel sektör dinamizmiyle birleştirmek isteyen TRT yönetimi, ideolojiye göre değil; mesleki birikime göre personel tercihi yapmaktadır. TRT; "Güçlü Türkiye'nin güçlü yayın kuruluşu" olacaktır; bunun için de transferlerini sürdürecektir. TRT HABER Türkiye'nin gururu olmuştur TRT'nin taraf tuttuğunu belgeleyen tek bir mahkeme karan yoktur! TRT, 14 televizyon kanalıyla sadece yurtiçinde değil yurtdışında da Türkiye'nin gururu olmuş bir kamu yayınasıdır. Yurt dışına yayın yapan televizyon kanallarımız "Türkiye'nin sesi" olmuş; yurtiçindeki TRT HABER kanalımızsa kısa sürede Türkiye'nin en beğenilen haber kanalı olmuştur. Kendi gazetenizde tekzip edilmiş (Yalçın Bayer'in köşesinde) konulan, okuyucunuza sunmanızı esefle karşılıyoruz. "TRT'de kadrolaşma var" iddiasında bulunan odatv ve Haber-Sen sendikası mahkeme karanyla mahkum oldu. Mahkemenin mahkum ettiği bir yalanı hiçbir delil olmadan, okuyucunuza aktarmanızın gazeteciliğin hangi niteliğiyle bağdaştığım kamuoyunun takdirine bırakıyoruz.

ÇOK OKUNANLAR

KAMU PERSONELİ SINAV İLANLARI

YAZARLAR

ANKET