Öncekiler Sonrakiler

360 DERECE SANAL GERÇEKLİK KORKU FİLMİ EL CONJURO'YA UYGULANIRSA

Yakın zamanda hayatımızın bir çok noktasına girecek olan sanal gerçeklik teknolojisi ile korku filmi fragmanı.

03 Haziran 2016 Cuma 00:50
360 Derece Sanal Gerçeklik Korku Filmi El Conjuro'ya uygulanırsa

360 derece sanal gerçeklik teknolojisi hayatın her alanına hızla giriyor.  Warner Bros Pictures film  stüdyosunun yayınladığı 360 derece sanal gerçeklik korku filmi fragmanı sinema dünyasında çığır açacağa benziyor. Warner Bros tarafından yayınlanan El Conjuro filminin 360 derece sanal gerçeklik fragmanı bu teknolojinin nasıl olduğunun en güzel örneklerinden birisi.

Peki 360 derece sanal gerçeklik nedir bu? Onun cevabı'da fragmandan hemen sonra;


Sanal Gerçeklik Nedir?


Teknik olarak sanal gerçeklik terimi bireylerin orda olma hissini yaşadığı bilgisayar kaynaklı 3 boyutlu ortamlar için kullanılıyor. Kullanıcılar, çeşitli çevre birimleri (kasklı ekran vb.) aracılığıyla sanal ortamlara dahil oluyor. O ortama girdiği andan itibaren kullanıcının gerçeklik ile bağlantısı kopuyor ve tamamen sanal gerçekliğin yaratıldığı ortamda olma hissini yaşıyor. Kullanıcıların bu deneyimi “gerçekten” yaşayabilmesi için, sanal gerçeklik tasarımlarının kusursuz olması gerekir; aksi takdirde yaratılan zayıf “gerçeklik hissiyatı” kullanıcının bu deneyimi tam olarak yaşayamamasına sebep olur.

Sanal geçeklik ortamları, katılımcı üzerinde yarattığı gerçeklik hissiyatı yoğunluğuna (seviyesine) göre farklılıklar gösterir;

  • Kısmi Katılımlı Ortamlar:  Bir takım fiziksel unsur ve sanal imgelerin bir arada kullanılmasını gerektiren bu ortam, katılımcıya, gerçek dünya ile ilişkisini bütünüyle koparmadan bir gerçeklik hissiyatı yaşatır. Bu ortama uçuş simülatörlerini örnek gösterebiliriz. Uçuş simülatörlerinde, geniş bir ekrandan yansıtılan sanal imgeler ve pilot kabini gibi fiziksel unsurlar bulunur. Katılımcı, bu ortamda herhangi bir sanal gerçeklik cihazı (kasklı ekran ya da eldiven vb.) kullanmaya ihtiyaç duymaz.

  • CAVE – Tam Katılımlı Ortamlar:  CAVE, “Computer Assisted Virtual Environment / Bilgisayar Destekli Sanal Ortam” için kullanılan bir kısaltmadır. Bu ortamda, katılımcının tüm duyusal algılarına hitap edilir ve katılımcının tabiri caizse “kendinden geçmesi” hedeflenir. Farklı amaçlar için değişik kurulumlara rastlansa bile tipik bir Cave sistemi;  duvar ve zemin projeksiyonu, farklı açılardan ses/müzik yayını yapan hoparlörler ve algılayıcılardan oluşur. Kasklı ekran (Head-Mounted Display/HMD) ve dermal-dokunsal  algı cihazı (joystick, eldiven vb…) gibi çevre birimleri, katılımcının bu ortam ile bütünüyle etkileşime girmesine yardımcı olur.

  • Ortak (Çoklu) Katılımlı Ortamlar:  İsminden de anlaşılacağı gibi bu ortamlar, bir çok katılımcının birbirleriyle etkileşime girmesine olanak sağlayan geniş sanal evrenlerdir. Bu ortam eğitim, mimarlık, tıp, sanat, mühendislik gibi farklı disiplinlere ait insanların fikir alış-verişinde bulunmalarına olanak sağlıyor. Örneğin; kişi eğer sanal ortama bilgisayarı üzerinden katılım gerçekleştiriyorsa bu eylem ortak katılımlı ortama dahildir. (Aksi durumu da söz konusudur)

Sanal gerçekliğin gelecekte hayatımızın vazgeçilmez bir parçası olması bekleniyor. Şu anda bir çok similasyon ortamında sanal gerçeklik kaskları kullanılıyor.

  • Sağlık: Henüz tecrübe sahibi olmayan bir doktorun sanal gerçeklik ortamında sanal hastayı ameliyat ettiğini düşünün.

  • Endüstri: Pilot değilsiniz ancak neyiniz eksik ? Kokpitte sanal olarak uçtuğunuzu düşünün.

  • Eğitim: Büyük bir topluluğa sunum yapacaksınız. Sanal olarak oluşturulmuş ortama sunum yaparak stres atamayı istemez miydiniz?
  • Oyun: Oynadığınız oyundaki karaktere artık daha yakınsınız. Sizi kovalayan bir canavarı kafanızı arakaya çevirdiğiniz de görüyorsunuz.

 

ÇOK OKUNANLAR

KAMU PERSONELİ SINAV İLANLARI

YAZARLAR

ANKET